« Takaisin

Asiakaspalvelulla rakennetaan tapahtuman mielikuvaa

Lahdessa lauantaina tänään järjestettävä Nokian Tyres IRONMAN 70.3 Finland panostaa asiakaspalveluun ja asiakkaiden huomioimiseen. Tapahtuman järjestäjät ja Lahden ammattikorkeakoulun opiskelijat lähtivät yhdessä kehittämään asiakkaiden palvelupolkua aina ensimmäisestä kohtaamisesta lähtien. Palautteet ovat olleet kiitettäviä.  

Nokian Tyres IRONMAN 70.3 Finland on Lahden seudulla yksi vuoden isoimmista ja näkyvimmistä tapahtumista. Lahti Region Oy:n toimitusjohtaja Raija Forsman onkin Lahden ammattikorkeakoulun ja tapahtumaorganisaation yhteistyöstä innoissaan. 

- Nuoret opiskelijat ovat sisäistäneet palvelumuotoilun hienosti. Tämä ajattelu on osoitus matkailun palvelualan ajattelutavan kypsymisestä. Olen erittäin iloinen tavasta miten opiskelijat tuovat Lahden seutua positiivisesti esiin tapahtuman yhteydessä, Raija Forsman painottaa.  

Kansainvälisen liiketalouden opiskelija Johanna Kuusrainen vetää 7 hengen tiimiä, joka jalkautuu asiakkaiden pariin. Asiakaspalveluoppaat ovat päivystäneet lentoasemalla, Lahden matkakeskuksessa sekä kisakeskuksessa jo keskiviikosta alkaen. 

- Asiakas voi olla kilpailija, vierailija tai katsoja. Tavoitteenamme on auttaa ja opastaa kaikkia ja samalla vahvistaa positiivista mielikuvaa Lahdesta ensimmäisen IRONMAN-tapahtuman kisapaikkana, Lahden ammattikorkeakoulun opiskelija Johanna Kuusrainen kertoo. 

Nokian Tyres IRONMAN 70.3 Finlandin viestintäjohtaja Kalle Kotiranta vahvistaa LAMKin ja tapahtumaorganisaation yhteistyön sujuvan erinomaisesti. Opiskelijoiden omatoimisuus ja yhteistyön mutkattomuus on tehnyt tapahtumaorganisaatioon vaikutuksen. Kolmivuotisen yhteistyön aikana kerätään ja analysoidaan palautetta ja viedään asiakaspalvelu huippuunsa.   

- Asiakaspalveluketjun ydin on vieraiden ja kilpailijoiden huomioiminen aivan alusta alkaen. Olemme saaneet paljon hyvää palautetta siitä, miten hienosti kilpailijat on huomioitu jo lentokentällä tai matkakeskuksessa ja usein myös heidän omalla äidinkielellään. Tapahtuman näkyvyys myös muualla kuin kisakeskuksessa on yhteistyön tulosta, taustoittaa Nokian Tyres IRONMAN 70.3 Finlandin viestintäjohtaja Kalle Kotiranta. 

« Takaisin