« Takaisin

Kattoalan yritykset yhdistyvät: Hämeen Laaturemontti ja Vesivek ovat nyt Vesivek

Suomen johtava kattoremontteja tekevä yritys Hämeen Laaturemontti tunnetaan tästä lähtien nimellä Vesivek. Brändiuudistuksella haetaan vahvaa kasvua ja entistä parempaa asiakaskokemusta.

Hämeen Laaturemontin tuotteet ja palvelut tunnetaan jatkossa yhteisellä nimellä Vesivek, kun aikaisemmin erillisinä brändeinä toimineet Hämeen Laaturemontti ja Vesivek yhdistyvät Vesivek-brändin alle.

 - Haluamme, että asiakas löytää entistä helpommin kaikki kattoremontteihin, ränneihin ja kattoturvaan liittyvät tuotteet ja palvelut yhden brändin alta. Kaikki Vesivekin tuotteet ovat sataprosenttisesti suomalaisia ja ne toimitetaan asiakkaalle suoraan meidän tehtaalta, ilman välikäsiä – tämä on asiakkaalle iso etu, sanoo Hämeen Laaturemontin vuonna 1993 perustanut toimitusjohtaja Kimmo Riihimäki.

Riihimäki on tunnettu alan uudistamisesta. 2000-luvun alussa Hämeen Laaturemontti mullisti kattoremontoinnin nosturitekniikalla, jonka ansiosta kattoremontit valmistuvat jopa kahdessa päivässä. Siitä seurasi huomattavaa kasvua. Nyt uutta tehokkuutta haetaan kokoamalla kattotuotteet ja -palvelut saman brändin alle. Uudella yritysilmeellä halutaan viestiä entistä selvemmin Vesivekin laajasta palvelu- ja tuotevalikoimasta. Kokonaisuus siis yhtenäistyy. 

- Rakennusbuumi on tällä hetkellä kova ja näkymät erittäin valoisat lähitulevaisuudelle. Kasvua siivittämään tarvitsemme jatkuvasti lisää osaavaa työvoimaa. Tänä vuonna ylitämme 100 miljoonan euron rajan liikevaihdossa. Tähän osviittaa antavat jo nyt tiedossa olevat laajennukset. Toiminta laajenee kattopuolelle ainakin Lohjalla, Nastolassa, Kuopiossa, Mikkelissä sekä toiseen toimipisteeseen Ruotsissa, sanoo Riihimäki.

Markkinajohtajan näytettävä tietä myös työturvallisuuden saralla

Yli 560 henkilöä työllistävä ja 87 miljoonan euron liikevaihtoa pyörittävä markkinajohtaja uudistaa taas alan käytäntöjä. Kuluvan vuoden alusta yritys on muuttanut toimintamallejaan niin, että nosturiavusteiseen asentamiseen on yhdistetty talon ympäri kiertävät telineet. Turvallisuutta silmällä pitäen tehty ratkaisu on sellainen, jonka uskotaan yleistyvän jatkossa myös muiden toimijoiden työmaalla.

 - Olemme aiemminkin onnistuneet kirittämään koko alaa uusien asennusmalliemme kautta. Nyt haluamme kiinnittää huomion työntekijöiden turvallisuuteen, sanoo Riihimäki. 

Riihimäen oma ura käynnistyi 15-vuotiaana kesätöillä Vesivekissä. Paluu juurille Vesivekin nimen alle on paitsi liiketoiminnallisesti strateginen ratkaisu, myös tunneasia Riihimäelle.

- Vesivek on yritys, jossa tunsin jo 15-vuotiaana olevani kuin kotonani. Olen kuljettanut kaikki aikoinani Vesivekillä oppimani asiat työkulttuurista, arvoista ja johtamisesta viimeiset 25 vuotta mukanani. Tämä brändiuudistus on unelmieni täyttymys, Riihimäki sanoo. 

« Takaisin